Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Akcelerované zkoušky kulového kloubu vozidla
Sýkora, Bohumír ; Ludvík, Jan (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh a vypracování akcelerované zkoušky životnosti kulového kloubu ve spolupráci s firmou TRW-DAS a.s. Diplomová práce obsahuje rešerši problematiky akcelerovaných zkoušek životnosti, se zaměřením na zkoušky prováděné firmou. Dále je v práci rozebrána příprava akcelerované zkoušky životnosti, její samotná realizace a verifikace experimentem. Práce dále obsahuje počítačovou simulaci napjatosti zkoušeného kulového kloubu s použitím softwaru MKP.
Deformačně-napěťová analýza aneurysmatu břišní aorty
Ryšavý, Pavel ; Janíček, Přemysl (oponent) ; Vimmr,, Jan (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou biomechaniky měkkých tkání, konkrétně se jedná o deformačně-napěťovou analýzu aneurysmatu abdominální aorty (AAA). V úvodu jsou stručně popsány možnosti výskytu aneurysmat se zaměřením na výdutě v oblasti břišní aorty.
Obrobení náboje kola formulového vozu na CNC obráběcím centru
Jelínek, Petr ; Dvořáček, Jan (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a výrobou pravého zadního náboje kola formulového vozu na CNC obráběcím centru s využitím moderních technologií CAD/CAM. V teoretické části je uveden popis a charakteristika technologie frézování společně s obrobitelností hliníkových slitin. Praktická část se zabývá konstrukcí náboje kola v CAD programu Pro/Engineer, návrhem obráběcích strategií za pomoci CAM programu PowerMILL a samotnou realizací výroby na CNC obráběcím stroji. Práce je ukončena technicko-ekonomickým vyhodnocením vyrobeného dílu.
Návrh vzduchem chlazeného Wankelova motoru
Šeda, Petr ; Rasch, František (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem a konstrukcí vzduchem chlazeného Wankelova motoru a jednoduchým namáháním jeho hlavních částí.
Návrh zařízení pro měření tenzoru setrvačnosti vozidla
Lanči, Jaroslav ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je konstrukční návrh zařízení umožňující měřit momenty setrvačnosti motorového vozidla kolem několika různoběžných os. Poté byl vytvořen trojrozměrný model navrženého zařízení v programu Pro/ENGINEER. Analýza napjatosti vybraných součástí byla provedena pomocí metody konečných prvků (MKP) v programu ANSYS.
Využití reverzního inženýrství pro výpočty aerodynamiky automobilu
Rozsíval, Jan ; Forman, Matěj (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
V diplomové práci byla změřena geometrie karoserie vozidla s využitím 3D skeneru ATOS. Naměřená data z 3D skeneru ATOS byla použita pro vytvoření CAD modelu karoserie a následně modelu celkového vozu v programu Pro/ENGINEER s ohledem na další využití modelu. Získané plochy vozidla byly využity pro výpočet rozložení aerodynamického statického tlaku v CFD softwaru Star-CCM+.
Porovnání moderních 3D CAD programů.
Vévoda, Antonín ; Michalíček, Michal (oponent) ; Dosedla, Michal (vedoucí práce)
3D CAD programy patří v současné době mezi nejpoužívanější nástroje pro tvorbu výkresové dokumentace při úpravách stávajících a vývoji nových produktů. Umožňují také mimo jiné podporovat konstrukční proces různými výpočtovými a simulačními moduly. Výběr vhodného 3D CAD programu však není jednoduchý úkol. Proto bylo cílem této práce vypracovat stručnou historii jejich vývoje a podrobný přehled v současné době nejpoužívanějších 3D CAD programů. V závěru byla shrnuta jejich vhodnost při aplikaci v různých odvětvích strojírenského průmyslu.
Osobní vozidlo s pneumatickým motorem
Hudec, Miroslav ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout základní koncepci podvozkové části osobního vozidla s pneumatickým motorem (dále jen pneumobil). Pneumobil jsem se snažil navrhnout z komponentů, které vyrábí přímo firma BoschRexroth, pro kterou jsem tuto práci zpracovával. Uspořádání pneumobilu jsem volil jako klasické dvoustopé vozidlo s pneumatickým motorem umístěným před zadní nápravou. Zvolil jsem tři stejné pneumatické motory s O 80 mm a zdvihem 125 mm. Tyto motory jsou umístěny šikmo shora dolů. Dále jsem provedl pevnostní kontrolu spodní zadní části vozidla, na kterou působí síly od zadních kol a pneumatického motoru. Problematika této diplomové práce spočívá ve výběru vhodných materiálů podvozkového rámu a jeho konstrukce a výběru ideálního pneumatického motoru pro nejefektivnější využití stlačeného vzduchu. Konečným cílem je navrhnout ideální převodový poměr.
Návrh konzoly přední nápravy Forterra
Lorenc, Petr ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem konzoly přední nápravy traktoru Zetor Forterra. Cílem práce je návrh a konstrukce 3D modelu konzoly, u kterého bude provedena pevnostní analýza. Na základě této analýzy bude konzola optimalizována dle pevnostních požadavků. Návrh modelu je realizován v programu Pro/Engineer, následné pevnostní výpočty v programu Pro/Mechanica.
Návrh a simulace mechanického namáhání propouštěcí branky pomocí CAD nástrojů
SLAVÍK, Roman
Diplomová práce je zaměřena na počítačové modelování mechanického na-máhání propouštěcí branky, používané v zemědělské praxi. V teoretické části práce je popsáno několik počítačových programů, které je možno k tomuto účelu využít. Konkrétně se jedná o programy: SolidWorks, CA-TIA, Solid Edge, Pro/ENGINEER, NX a Autodesk Inventor. U každého programu je uveden jejich základní popis, uživatelské prostředí a základní funkce. V praktické části diplomové práce byla navržena nová konstrukce propouštěcí branky. Za využití programu Autodesk Inventor Professional 2016 byla provedena simulace mechanického namáhání této branky krok po kroku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.